Bredband, TV och telefoni

TV
De fria kanalerna i marknätet finns tillgängligt utan kostnad.
https://www.teracom.se/privat/tv/kanalutbud-i-marknatet/månadsavgiften.

Kabel-TV
Föreningen är ansluten till Kabel-TV via Comhem.
Önskas utökat utbud och digitala tjänster via Kabel-TV kontaktar du Comhem.

Bredband, TV och IP-Telefoni från Ownit
Föreningen har tecknat ett föreningsavtal med Ownit. Det innebär att alla lägenheter har tillgång till bredband med hastigheten 100 Mbit i båda riktningarna. I vårt avtal med Ownit ingår att du också kan beställa IP-telefoni utan fast månadskostnad. Ownit försåg alla med egna routrar när vi kopplade upp oss mot deras bredband. Om din router skulle sluta fungera, som de kan göra efter några år, kan du köpa en ny via Ownit eller köpa en annat märke från närmaste elektronikaffär. Ownit kan  även erbjuda TV och IP-telefoni via bredband.

Klassisk telefoni
Vi har även de gamla telefonjacken. Kontakta Telia för mer information.


Felsökning

Styrelsen kan inte engagera sig i tekniska ärenden med problem gällande anslutning så länge router/switch och ansluten enhet (tv, dator, mobil) inte har uteslutits som felkälla. Testa därför alltid alternativ router och/eller dator men kontakta alltid i första hand operatören.

Kända fel och störningar brukar oftast annonseras hos respektive operatörs driftstatus sida och kan många gånger förklara tillfälliga avbrott i tjänsten.

OwnIt driftstatus
https://www.ownit.se/kundservice/driftstatus

Comhem driftstatus
https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok

Telia driftstatus
https://www.telia.se/privat/driftinformation