Bredband, TV och IP telefoni

TV, bredband
Ett flexibelt hemnätverk är installerat i lägenheterna. Från Comhem och Ownit bredband.

Kabel-TV
Föreningen är ansluten till Kabel-TV via Comhem. Ett bas­utbud ingår i månadsavgiften. Önskas utökat utbud och digital tjänster via Kabel-TV kontaktar du Comhem. Ownit kan förse dig med TV via bredband.

Bredband
Föreningen har tecknat ett föreningsavtal med Ownit. Det innebär att alla lägenheter har tillgång till bredband med hastigheten 100 Mbit i båda riktningarna. I vårt avtal med Ownit ingår att du också kan beställa IP-telefoni utan fast månadskostnad. Ownit försåg alla med egna routrar när vi kopplade upp oss mot deras bredband. Men om din router skulle sluta fungera, som de kan göra efter några år, kan du köpa en ny via Ownit eller köpa en annat märke från närmaste elektronikaffär.

Telefoni
Vi har även de gamla Telia jacken för telefoni vill du ha Telia abonnemang kontakta Telia för hur man går tillväga.

Felsökning
Styrelsen kan inte engagera sig i tekniska ärenden med problem gällande anslutning så länge router/switch och ansluten enhet (tv, dator, mobil) inte har uteslutits som felkälla. Testa därför alltid alternativ router och/eller dator men kontakta alltid i första hand operatören.

Kända fel och störningar brukar oftast annonseras hos respketive operatörs driftstatus sida och kan många gånger förklara tillfälliga avbrott i tjänsten.

OwnIt driftstatus
https://www.ownit.se/kundservice/driftstatus

Comhem driftstatus
https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok